Православ’я на хмельниччині.Особистий сайт.

| Реєстрація | Вхід
Середа, 22.11.2017, 00:29
Вітаю Вас Гість | RSS
Слава Ісусу Христу
Календар
«  Червень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Пошук
Головна » 2009 » Червень » 23 » Біблійні засади Православного духівництва.
Біблійні засади Православного духівництва.
20:14

Біблійні засади Православного духівництва.

 

   У Православній церкві від самого її заснування зберігається інститут духівників. Ця традиція була закладена самим Господом Ісусом Христом і залишається непорушною протягом усіх століть. Апостоли постійно перебували разом зі Спасителем. Вони були свідками Його чудес, Господь навчав їх духовному життю і заповідав їм передавати цю спасенну науку іншим (див. Мк. 16.15-18). В апостольській громаді була така тісна єдність, яку можна порівняти із сімейними стосунками. Ісус Христос для них був, як є і для нас, найвищим духовним Учителем. (див. Мф. 8.19) та Батьком, зрівнятися з Яким не може ніхто. Після вознесіння Спасителя апостоли, як Божі співробітники (див.1 Кор.3.9), несли Світло Євангелія іншим народам і були для новозаснованих громад справжніми духовними отцями та вчителями у Христі.

     Св. ап. Павло писав: “Застерігаю вас, як своїх любих дітей. Бо хоч би ви мали 10 тис. наставників у Христі, та отців не багато, а я вас породив у Христі Ісусі через Євангеліє”. Тож благаю я вас: ”Будьте наслідувачами мене” (1 Кор. 4.14-16). Отже цими словами, апостол засвідчує, що він має право називати своїх учнів дітьми, а себе їхнім вчителем, гідним наслідування, оскільки він є не просто наставником (яких багато), а справжнім духовним отцем, який своєю проповіддю з волі Божої породив їх у Христі Ісусі. Апостол не каже, що “отців немає,” але, що їх, тобто, осіб, які гідні, щоб їх так називали християни, “не багато”. Так само потрібно розуміти і слова Ісуса Христа “ви вчителями не звіться, бо один вам Учитель, а ви всі брати. І не називайте нікого отцем на землі, бо один вам Отець, що на небі. І не звіться наставниками, бо один вам наставник - Христос. Хто між вами найбільший, хай слугою вам буде! Хто бо підноситься, - буде понижений, хто ж понижується, той піднесеться.” (Мф.23.8-12). Перед цим Спаситель критикував лицемірство фарисеїв: “Усі ж вчинки свої вони роблять, щоб їх бачили люди і богомілля свої розширяють, і здовжують китиці. І люблять вони перші місця на бенкетах, і перші лавки у синагогах, і привіти на ринках, і, щоб звали їх люди: учителю” (Мф.23.5-7).

    Таким чином, Господь виступає проти використання термінів наставник, вчитель, отець у значенні титулів, як це робили фарисеї. Він каже до Своїх учнів: “не звіться наставниками”. Весь зміст цього вислову криється у словосполученні “не звіться”, а не у слові “наставниками”. Христос наказує, щоб апостоли не вимагали від християн, подібно до фарисеїв, називати їх вчителями, наставниками, щоб самі не робили це на вимогу тої чи іншої особи. У Христовій Церкві існують інші принципи: шанується не той, хто підноситься, а той, хто понижується (див. Мф.23.12). від православного священика вимагається, щоб він, дійсно, був для своєї пастви справжнім наставником, вчителем та отцем, якого варто наслідувати.

    Тобто своїм служінням він наповнював ці новозавітні терміни справжнім змістом. До такого пастиря і вірні, яких він “породив у Христі Ісусі через Євангеліє” (1 кор. 4.15), ставитимуться із синівською любов’ю та повагою. Кожен християнин повинен мати свого священика-духівника, з яким би він міг постійно спілкуватися і отримувати настанови, що до духовного життя. На парафії таким духівником є парафіяльний священик.

прот. Андрій Горобець

 

Переглядів: 598 | Додав: Batan | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
УвагаГОЛОВНЕ МЕНЮ:
Наше опитування
Ваш відгук про сайт

Всього відповідей: 246
Діє з 16.06.2009

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017 | Конструктор сайтів - uCoz